Du bedes udfylde blanketten, for at kommunen kan													behandle din henvendelse på et fyldestgørende grundlag, jf.													retssikkerhedslovens § 11, stk. 1.
													Hvis du undlader at besvare spørgsmålene på blanketten,													behandler kommunen din henvendelse ud fra de oplysninger,													kommunen har i forvejen eller kan indhente fra andre													uden dit samtykke (se nedenfor).
													Hvis der er spørgsmål, som du ikke kan besvare, så kontakt													kommunen.
													Du har pligt til at oplyse om ændringer i de oplyste forhold													der kan have betydning for sagen, fx påbegyndelse af													arbejde eller uddannelse mv., jf. Retssikkerhedslovens § 11,													stk. 2.
													Forkerte eller manglende oplysninger kan medføre, at der													rejses krav om tilbagebetaling af ydelsen, jf. sygedagpengelovens													§ 71, stk. 2.
													Hvis du giver forkerte, mangelfulde eller vildledende													oplysninger – enten bevidst eller ved grov uagtsomhed –													kan du blive idømt bøde efter retssikkerhedslovens § 12b													eller tiltales efter straffelovens § 289a.
													Oplysninger kommunen kan indhente uden dit samtykke
													Kommunen kan indhente økonomiske oplysninger samt oplysninger													om dine ferieforhold fra													
													- andre offentlige myndigheder,
 													- eIndkomstregistret,
 													- A-kasser og
 													- Feriekonto.
 
													Kommunen kan indhente tilsvarende oplysninger om andre i din													husstand.													
Kommunen bruger oplysningerne til behandling af din sag eller til													efterfølgende kontrol, jf. retssikkerhedslovens § 11a, stk. 2 til 5.
													Kommunen kan til kontrolformål indhente nødvendige oplysninger													fra													
													- arbejdsgivere om løn- og beskæftigelsesperioder m.v.
 													- pensionskasser, livsforsikringsselskaber og pengeinstitutter													om pensionsforhold m.v.
 
													jf. lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen													m.v., § 54, stk. 2.													
Kommunen kan også kræve andre nødvendige oplysninger fra													
													- andre offentlige myndigheder,
 													- ATP,
 													- NemKonto, og
 													- A-kasser.
 
													Oplysningerne kan samkøres og sammenholdes med data i andre													it-systemer, der tilhører kommunen, andre myndigheder eller Akasser,													jf. lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen													m.v., § 54, stk. 3.													
Kommunen kan udveksle oplysninger med Arbejdsmarkedets													Erhvervssikring om din sag, jf. retssikkerhedslovens § 12d.
													Kommunen har adgang til at foretage kontrolbesøg på													den virksomhed, hvor du er eller har været ansat for at kontrollere													de lønudbetalinger, som danner grundlag for ydelsen.													Ved besøget har kommunen ret til at udspørge dig og													de øvrige ansatte iht. retssikkerhedslovens § 12a.