Du bedes udfylde blanketten, for at kommunen kan behandle													din henvendelse på et fyldestgørende grundlag, jf.													retssikkerhedslovens § 11, stk. 1.
													Hvis du undlader at besvare spørgsmålene på blanketten,													behandler kommunen din henvendelse ud fra de oplysninger,													kommunen har i forvejen eller kan indhente fra andre													uden dit samtykke (se nedenfor).
													Manglende oplysninger kan betyde, at du får mindre – eller													slet ingen – ydelse.
													Hvis der er spørgsmål, som du ikke kan besvare, så kontakt													kommunen.
													Når du modtager ydelser fra kommunen, har du pligt til at													oplyse om ændringer, der kan have betydning for sagen.													Det gælder både oplysninger vedrørende dig selv, en eventuel													ægtefælle eller samlever og børn, jf. Retssikkerhedslovens													§ 11, stk. 2.
													Forkerte eller manglende oplysninger kan medføre, at													kommunen rejser krav om, at du tilbagebetaler ydelsen, jf.													lov om social service § 164.
													Hvis du giver forkerte, mangelfulde eller vildledende oplysninger													– enten bevidst eller ved grov uagtsomhed – kan													du blive idømt bøde efter retssikkerhedslovens § 12b eller													tiltales efter straffelovens § 289a.
													Kommunens mulighed for at indhente oplysninger fra													andre – uden dit samtykke
													Kommunen kan indhente økonomiske oplysninger samt oplysninger													om dine ferieforhold fra
													• andre offentlige myndigheder,
													• eIndkomstregistret,
													• A-kasser og
													• Feriekonto.
													Kommunen kan indhente tilsvarende oplysninger om andre													i din husstand.
													Kommunen bruger oplysningerne til behandling af din													sag eller til efterfølgende kontrol, jf. retssikkerhedslovens §													11a, stk. 2 til 5.
													Kommunen har adgang til at foretage kontrolbesøg på													den virksomhed, hvor du er eller har været ansat for at kontrollere													de lønudbetalinger, som danner grundlag for ydelsen.													Ved besøget har kommunen ret til at udspørge dig og													de øvrige ansatte iht. retssikkerhedslovens § 12a.
													Kommunens registrering													og videregivelse af oplysninger
													Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver													oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private													virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne													eller samarbejder med kommunen.
													Kommunens oplysninger om dine kontante ydelser og tilskud													sammenkøres i Udbetaling Danmarks dataenhed med													andre myndigheders bevillinger og med oplysninger fra forskellige													offentlige registre hos fx SKAT og Folkeregisteret, jf.													lov om Udbetaling Danmark, kapitel 3a. Der sammenkøres													data om økonomiske forhold samt bopæls- og familieforhold													for dig, din ægtefælle/samlever og øvrige hustandsmedlemmer,													både nuværende, tidligere og formodede. Formålet													med samkøringen er at forhindre fejl i offentligt bevilligede													udbetalinger.
													Udbetaling Danmarks dataenhed videregiver oplysninger													om formodede fejl eller urigtige data til kommunen, som													derefter træffer afgørelse om din ydelse/tilskud skal reguleres,													eller om der skal rejses krav om tilbagebetaling.													Udbetaling Danmarks dataenhed sletter data om dig, når													kommunen har fået besked om resultatet.
													Kommunen sletter alle oplysninger om din sag når opbevaringspligten													udløber og et eventuelt arkiveringskrav er													opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen													ikke længere adgang til dem.
													Du har ret til at vide, hvilke oplysninger kommunen har													om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller													slettet.
													Kommunens databeskyttelsesrådgiver
													Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren om dine rettigheder													i henhold til databeskyttelseslovgivningen. 
													Du har ret til at klage til Datatilsynet over Kommunens													behandling af dine personlige oplysninger.
													På Datatilsynet.dk kan du læse mere om databeskyttelsesrådgiverens													rolle.