Vent venligst...
Du har startet et selvbetjeningsforløb med Internet Explorer. Det anbefales, at bruge browseren Google Chrome pga. Internet Explorer ikke længere supporteres og vedligeholdes af Microsoft.
Skjul besked
Du bedes udfylde blanketten, for at kommunen kan behandle din henvendelse på et fyldestgørende grundlag, jf. retssikkerhedslovens § 11, stk. 1.
Hvis du undlader at besvare spørgsmålene på blanketten, behandler kommunen din henvendelse ud fra de oplysning- er, kommunen har i forvejen eller efter lovgivningen kan indhente fra andre. Manglende oplysninger kan betyde, at du får mindre – eller slet ingen ydelse. Hvis der er spørgsmål, som du ikke kan besvare, så kontakt kommunen.
Når du modtager ydelser fra kommunen, har du pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for bevillingen af ydelsen, jf. retssikkerhedslovens § 11, stk. 2.
Forkerte eller manglende oplysninger kan medføre, at kommunen rejser krav om tilbagelevering/tilbagebetaling jf. lov om social service § 164.
Hvis du giver forkerte, mangelfulde eller vildledende oplysninger – enten bevidst eller ved grov uagtsomhed – kan du blive idømt bøde efter retssikkerhedslovens § 12b eller tiltales efter straffelovens § 289a.
Ved samtykke forstås ”enhver frivillig, specifik, informeret og utvetydig viljestilkendegivelse fra den registrerede, hvorved den registrerede ved erklæring eller klar bekræftelse indvilliger i, at personoplysninger, der vedrører den pågældende, gøres til genstand for behandling.” Jf. Databeskyttelsesforordningen artikel 4 nr. 11.
Du kan altid tilbagekalde et samtykke til indhentning eller videregivelse af oplysninger, jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 7, stk. 3.
Dit samtykke bortfalder automatisk når sagen er færdigbehandlet.
Hvis du ikke ønsker at give samtykke til kommunen, behandler kommunen din sag på det foreliggende grundlag, jf. retssikkerhedslovens § 11b. Det kan bevirke at du får mindre – eller slet ingen ydelse. Det samme gælder, hvis du tilbagekalder et samtykke.
Log ind med MitID og få overført dine oplysninger til selvbetjeningsforløbet. Når du logger ind med MitID, får du samtidig mulighed for at gemme forløbet undervejs og genoptage det på et senere tidspunkt.
Når du fortsætter, accepterer du Regler og vilkår for anvendelsen af dette selvbetjeningsforløb.
Log ind uden brug af MitID og underskriv manuelt. Du underskriver manuelt ved at skrive dit navn på skærmen med din finger (touch skærm) eller ved hjælp af din musemarkør.Da der ikke kan foretages automatisk opslag ved log ind uden brug af MitID, skal du identificere dig ved at indtaste dine personlige oplysninger. Husk at tjekke at oplysningerne er korrekt angivet, da det ikke vil være muligt at gå tilbage og rette dem.
Vær opmærksom på, at dine oplysninger gemmes på den pågældende computer. Hvis du sidder et offentligt sted frarådes det, at du vælger 'Gem mine oplysninger'. Du skal kun gemme dine oplysninger på din egen computer.
Når du anvender dette selvbetjeningsforløb, er du ansvarlig for de oplysninger, der indtastes og sendes til Silkeborg Kommune. Der indsamles ikke oplysninger, udover hvad der er nødvendigt. For at lette udfyldelsen af forløbet vil der automatisk blive indhentet relevante oplysninger om dig og/eller din virksomhed fra centrale registre, hvor det er muligt. Der bliver ikke taget højde for adressebeskyttelse. Der indsamles dog ikke oplysninger om dig som anmelder, når du anvender et anonymt selvbetjeningsforløb.
Silkeborg Kommune registrerer de angivne oplysninger og kan videregive oplysningerne til andre offentlige myndigheder i henhold til lovgivningens bestemmelser. Du kan til enhver tid tilbagekalde et samtykke til indhentning eller videregivelse af oplysninger. Hvis du ønsker det, skal Silkeborg Kommune meddele, hvilke oplysninger der behandles om dig. Du kan kræve forkerte oplysninger rettet. Ved anvendelse af selvbetjeningsforløbet giver du accept til, at Silkeborg Kommune kan benytte den e-mailadresse, du har opgivet.