Vent venligst...
Du har startet et selvbetjeningsforløb med Internet Explorer. Det anbefales, at bruge browseren Google Chrome pga. Internet Explorer ikke længere supporteres og vedligeholdes af Microsoft.
Skjul besked
Når du modtager lån fra kommunen, har du pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for sagen, jf. Retssikkerhedslovens § 11, stk. 2.
Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl ., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejder med kommunen.
Kommunen kan indhente nødvendige oplysninger om bopæls- og pensions-/ efterlønsforhold samt oplysninger om ejerforhold og ejendommen m.m., når dette er relevant for sagsbehandlingen eller til kontrolformål.
Kommunen og Udbetaling Danmark har gensidig pligt til, at videregive oplysninger som kan have betydning for en ydelse, du modtager fra henholdsvis Udbetaling Danmark og kommunen, jf. lov om Udbetaling Danmark, §§ 6, 9 og 10.
For at kunne afgøre om det er relevant at videregive oplysninger, har kommunen og Udbetaling Danmark adgang til at se hvilke ydelser, du har modtaget de sidste tre måneder, jf. lov om Udbetaling Danmark, § 8.
Kommunen sletter oplysningerne når opbevaringspligten udløber og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen ikke længere adgang til dem.
Du har ret til at vide, hvilke oplysninger kommunen har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller slettet.
Hvis lånet bevilliges tinglyser kommunen et skadesløsbrev på låntagers ejendom.
Log ind med MitID og få overført dine oplysninger til selvbetjeningsforløbet. Når du logger ind med MitID, får du samtidig mulighed for at gemme forløbet undervejs og genoptage det på et senere tidspunkt.
Når du fortsætter, accepterer du Regler og vilkår for anvendelsen af dette selvbetjeningsforløb.
Log ind uden brug af MitID og underskriv manuelt. Du underskriver manuelt ved at skrive dit navn på skærmen med din finger (touch skærm) eller ved hjælp af din musemarkør.Da der ikke kan foretages automatisk opslag ved log ind uden brug af MitID, skal du identificere dig ved at indtaste dine personlige oplysninger. Husk at tjekke at oplysningerne er korrekt angivet, da det ikke vil være muligt at gå tilbage og rette dem.
Vær opmærksom på, at dine oplysninger gemmes på den pågældende computer. Hvis du sidder et offentligt sted frarådes det, at du vælger 'Gem mine oplysninger'. Du skal kun gemme dine oplysninger på din egen computer.
Når du anvender dette selvbetjeningsforløb, er du ansvarlig for de oplysninger, der indtastes og sendes til Silkeborg Kommune. Der indsamles ikke oplysninger, udover hvad der er nødvendigt. For at lette udfyldelsen af forløbet vil der automatisk blive indhentet relevante oplysninger om dig og/eller din virksomhed fra centrale registre, hvor det er muligt. Der bliver ikke taget højde for adressebeskyttelse. Der indsamles dog ikke oplysninger om dig som anmelder, når du anvender et anonymt selvbetjeningsforløb.
Silkeborg Kommune registrerer de angivne oplysninger og kan videregive oplysningerne til andre offentlige myndigheder i henhold til lovgivningens bestemmelser. Du kan til enhver tid tilbagekalde et samtykke til indhentning eller videregivelse af oplysninger. Hvis du ønsker det, skal Silkeborg Kommune meddele, hvilke oplysninger der behandles om dig. Du kan kræve forkerte oplysninger rettet. Ved anvendelse af selvbetjeningsforløbet giver du accept til, at Silkeborg Kommune kan benytte den e-mailadresse, du har opgivet.