Din kommunes DPO oplysninger
Bech-Bruun Advokatpartnerselskab
Telefonnummer 72 27 30 02
E-mail skriv til os via https://dpo.bechbruun.com/holbaek/
Information om behandling af personoplysninger
Vi modtager oplysninger fra dig hvis du har indsendt formularen eller om dig hvis 3. person har indsendt oplysninger om dig.
Vi er dataansvarlige - sådan kontakter du os
Holbæk Kommune er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget. Du finder vores kontaktoplysninger herunder:
Holbæk Kommune
Kanalstræde 2
4300 Holbæk
CVR-nr.: 29 18 94 47
Telefon: 72 36 36 36
E-mail: brug borger.dk eller virk.dk
Spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger
Har du spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger er du velkommen til at kontakte vores informationssikkerhedskoordinator på isikkerhed@holb.dk eller 72 36 43 77
Hvis du sender følsomme eller private oplysninger, skal du bruge din digitale postkasse på borger.dk
Formålene med behandlingen af dine personoplysninger
Vi har indsamlet dine personoplysninger til:
Kunne videregive de oplysninger, til relevante sagsbehandlere, som vi kan svare så fagligt og korrekt som muligt.
Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler din personoplysninger på følgende retsgrundlag:
Hvis du har indsendt oplysningerne, er behandlingen er baseret på databeskyttelsesforordningens bestemmelser for at behandle personoplysninger beskrevet i artikel 13, ellers er behandlingen er baseret på databeskyttelsesforordningens bestemmelser for at behandle personoplysninger beskrevet i artikel 14
Kategorier af personoplysninger
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
Er der IKKE brugt NemID for at indsende formularen, har vi alene indsamlet de oplysninger, som er indgivet via de felter, som formularen indeholder, herunder tekstfelter og filupload.
Modtagere af personoplysninger
Vi videregiver dine personoplysninger til disse modtagere:
dpo.holbaek@bechbruun.com
Hvis din henvendelse indeholder følsomme eller fortrolige oplysninger, skal du bruge den sikre beskedfunktion, når du sender til DPO’en:
https://dpo.bechbruun.com/holbaek
Bilag 1 Ret til indsigt, berigtigelse, sletning, begrænsning og indsigelse
Nedenfor kan du læse om din ret til berigtigelse, sletning, begrænsning og indsigelse.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.
Ret til at se dine oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om det, og en række yderligere informationer.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få forkerte oplysninger om dig selv rettet. Du har også ret til at få dine oplysninger suppleret med yderligere oplysninger, hvis dette vil gøre dine personoplysninger mere korrekte.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, før vores almindelige tidsfrister for sletning.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
Ret til at få overført oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at få dine personoplysninger i et almindeligt, struktureret, maskinlæsbart format og at få overført dem fra én dataansvarlig til en anden.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Kommunens registrering og videregivelse af oplysninger
Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejder med kommunen.
Kommunen sletter oplysningerne når opbevaringspligten udløber og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har Kommunen ikke længere adgang til dem.
Du har ret til at vide, hvilke oplysninger Kommunen har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller slettet.